בעלי רשת מכוני כושר? האם אתם משתמשים בשירותי ענן? האם אתם מנצלים זאת לשיפור יכולות הטלפוניה שלכם? לא מדובר בשאלה טכנית או שולית. שירות מרכזיה בענן, הוא פתרון טכנולוגי מתקדם, אשר עשוי לספק לכם תועלות עסקיות רבות, לרוחב פעילותכם. שיפור השיווק, הגדלת מכירות ועוד. מה זה אומר בפועל? מה כלול במרכזיה כזו? ואילו עוד היבטים חיוני לדעת על כך? את כל התשובות ונוספות, ריכזנו לפניכם כאן, בסקירה קצרה ומעשית.
במבט כללי
שירות מרכזיה בענן, הוא שירות ענן, אשר מספק את כל צרכי התקשורת השוטפים של העסקים שעושים בו שימוש. אם נחשוב על מכון כושר, זהו בוודאי עסק שאשר מתקשר באופן שוטף ואינטנסיבי, עם גורמים רבים כולל לקוחות. אינטראקציה זו, מתרחשת במידה רבה דרך הטלפון. באמצעות שירות זה, ניתן לקדם פעילות תקשורת של מכון כושר או רשת מכונים, לרמה הגבוהה ביותר. כפי שנפרט מייד, מרכזיות אלה מאפשרות לבצע מגוון רחב של דברים, מעבר ליכולת הפשוטה לקבל או להוציא שיחות מהעסק. כך שלא נכון לחשוב עליהן, רק כעל גרסה ממוחשבת של "מרכזיית טלפונים" פשוטה.
מחשוב, טלפוניה ושניהם ביחד
במבט כללי, אנו רואים שיש כאן שילוב של עולמות המחשוב והטלפונים, באופן מתקדם במיוחד. ואכן, מדובר על שילוב של Information technology למטרות מחשוב עסקי, עם עולם התקשורת, באופן אשר ידוע בכינוי ICT או Information and communications technology. ניתן לומר שמבחינה היסטורית, קודם המחשוב העסקי התקדם ואחר כך גם טכנולוגיית הטלפוניה השתכללה בדומה לו והשתלבה בו. כיצד ה"ענן" משתלב בכך? השירות נצרך דרך רשת האינטרנט. כלומר, באמצעות טכנולוגיית IP (ראשי תיבות Internet Protocol). מכאן נובע גם המונח VoIP (או Voice over IP), שזו הטכנולוגיה המרכזית למעשה שמאחורי הקלעים במערכות כאלה. לפחות בכל הנוגע להעברת מידע קולי. עם זאת, חשוב לציין שמדובר לא רק בקול. תודות לשילוב המתוחכם של מחשוב ותקשורת, ניתן להעביר בצורה כזו גם קבצי תמונה, וידאו, מסרים מידיים ועוד. בואו נראה מה עושים עם כל זה ברמה המעשית יותר, מבחינת העסקים אשר משתמשים במערכת.
יכולות שונות ומשמעויות עסקיות שלהן
מכוני כושר אשר יצרכו שירות מרכזייה בענן, יוכלו לנצל בין השאר את היכולות הבאות שהוא מציע:
- נתב שיחות – אחד הרכיבים הבסיסיים ביותר במערכת כזו, הוא נתב שיחות מתקדם או באנגלית Interactive Voice Response. זו היא היכולת האוטומטית של המערכת, לענות לשיחות נכנסות. היא מאפשרת למתקשרים לנתב את עצמם לשלוחה מבוקשת, כמו גם לבצע פעולות מתקדמות יותר. למשל להזדהות באופנים שונים, בכדי לקבל מידע אישי.
- שירות חייגן – חייגן הוא היבט של המרכזייה, אשר מאפשר להוציא שיחות מהעסק, בכמויות גדולות. לעתים הדבר נדרש, אולי כאשר אתם מעוניינים להעביר לכל הלקוחות הודעה מסוימת. מנגנון זה, מסוגל לבצע עבורכם את החיוג וההמתנה למענה ואז לקשר לנציג שלכם. לחילופין, הוא עשוי להשמיע הודעה מוקלטת מראש.
- שיחות וועידה – שיחת וועידה היא באופן בסיסי דבר פשוט. עם זאת, בעסקים ניתן וכדאי לקחת אותה כמה צעדים קדימה. אם תשתמשו בשירות מרכזייה בענן, תבינו מה זה אומר בפועל.
- יכולות נוספות – היכולות הנוספות במרכזייה מסוג זה רבות למדי: ביצוע שיחות פנימיות בעסק בחינם, הצפנת שיחות, שירותי מספור, פקס ועוד. חשוב לציין, שזו מערכת אינטגרטיבית. משמע, היכולות השונות פועלות היטב לבד, אך הן גם מסוגלות לחלוק מידע ולתפקד במידת הצורך במשולב.
לסיכום
שירות מרכזייה בענן, הוא בהחלט שירות אשר מומלץ למכוני כושר לנסות.