בעלי עסקים רבים, ביניהם גם אנשים בעלי מכון יוגה, מעוניינים להגדיל את כמות הלקוחות שלהם בעזרת לידים לעסק. מה זה לידים? כיצד עובדים מול לידים חמים וקרים, ואיך ניתן לייצר לידים בדיגיטל? כל התשובות ומידע נוסף במאמר שלפניכם.
מה זה לידים?
ליד הינו לקוח פוטנציאלי המעוניין בשירות או במוצר המוצע למכירה על ידי עסק מסוים. פרטי ליד מכילים פרטי יצירת קשר עם הלקוח הפוטנציאלי, כמו שם, מספר טלפון ולעיתים כתובת דואר אלקטרוני. כדי להגדיל את כמות הלקוחות בעסק תצטרכו להשיג לידים חמים או "לחמם" לידים קרים:
- לידים חמים – גולשים שמתעניינים בשירות או במוצר של עסק מסוים, והשאירו פרטים באתר או בדף נחיתה. לרוב לידים טלפוניים הם המומלצים והרצויים ביותר, משום שקל לסגור איתם עסקה שכן ברוב המקרים הם בעלי כוונת קנייה מיידית.
- לידים קרים – גולשים שלא מגלים עניין בשירות או במוצר של עסק מסוים, ולעיתים אפילו אינם מכירים את העסק. אפשר "לחמם" לידים קרים ולהפוך אותם ללידים חמים באמצעות פנייה אליהם, וכך לגרום להם להתעניין במוצר או בשירות ולהשאיר פרטים.
עקרונות העבודה עם לידים
כדי לסגור עסקה עם לידים חמים, או "לחמם" לידים קרים, יש להקפיד על הכללים הבאים:
- טיפול מהיר בלידים חמים – חשוב לדבר עם הלקוח הפוטנציאלי סמוך ככל הניתן למועד השארת הפרטים, כדי לשפר את אחוזי סגירת העסקה. רצוי שהלקוח יקבל שיחה באותו היום שבו השאיר פרטים, ולא יאוחר מיום למחרת. חזרה ללקוח לאחר המתנה ארוכה עשויה לאפשר לו ליצור קשר עם המתחרים ואף לסגור איתם עסקה.
- הקפדה על טיפול בלידים – כדאי לדאוג לתהליך מוקפד בנוגע לטיפול בלידים: ביצוע שיחת מכירה מול הלקוח בהתאם לתסריט שיחה מסודר, שימת דגש על טיפול בהתנגדויות, שימוש בתוכנת ניהול קשרי לקוחות, שימוש באוטומציה של מיילים שישלחו ללקוח כדי לשמור איתו על קשר, תזכורת לחזור ללידים חמים בזמנים שביקשו ועוד.
דרכים להשגת לידים בדיגיטל
יש מספר דרכים לקבלת לידים לעסק:
- קידום אורגני – לידים המגיעים מקידום אורגני הם לרוב לידים חמים שלא מכירים את בית העסק, אך מצאו אותו בגוגל והביעו התעניינות במוצר או בשירות. בקידום אורגני חשוב לשים לב לבחירת המילים, ולשלב ביטויים עם כוונת רכישה גבוהה עם ביטויים כלליים שיביאו תנועה לאתר, וכן עם ביטויים ספציפיים בעלי מעט חיפושים, אך עם כוונת רכישה גבוהה.
- פרסום בגוגל – קידום ממומן בגוגל מאפשר לקנות מילות מפתח ולהציג לגולש מודעה שמפנה לאתר או לדף נחיתה, שם הוא יכול להשאיר פרטים. היתרונות בפרסום בגוגל הינם כוונת קנייה גבוהה מצד הגולשים, אחוזי סגירת עסקה גבוהים והבאת זרם קבוע של חיפושים שמניב לידים חמים.
- פרסום בפייסבוק – כולל אפיון קהל היעד וחשיפתו אל מודעות רלוונטיות. לרוב לקהל אין כוונת קנייה, ולכן צריך לתפוס את תשומת ליבו ולשכנע אותו לרכוש את המוצר או השירות. יתרונות שיטת קידום זו הינן שלרוב הלקוח לא יחפש מידע אצל המתחרים, וכן היא אינה תלויה בכמות חיפושים, מה שמאפשר ליצור כמות גבוהה של לידים ולהגיע לקהלים חדשים.
לסיכום
לידים מאפשרים לבית העסק לסגור עסקאות עם לקוחות פוטנציאליים. ישנם לידים חמים, לקוחות בעלי כוונת קנייה מיידית, ולידים קרים, לקוחות שאינם מעוניינים במוצר או בשירות וצריך "לחמם" אותם. אפשר להשיג לידים דרך קידום אורגני, פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק. כשעובדים מול לידים חשוב לטפל בהם במהירות ובאופן מוקפד, כדי להעלות את אחוזי הסיכוי של סגירת עסקה.