בעלי עסקים רבים, ביניהם גם אנשים בעלי מכון יוגה, מעוניינים להגדיל את כמות הלקוחות שלהם בעזרת לידים לעסק. מה זה לידים? כיצד עובדים מול לידים חמים וקרים, ואיך ניתן לייצר לידים בדיגיטל? כל התשובות ומידע נוסף במאמר שלפניכם.

מה זה לידים?

ליד הינו לקוח פוטנציאלי המעוניין בשירות או במוצר המוצע למכירה על ידי עסק מסוים. פרטי ליד מכילים פרטי יצירת קשר עם הלקוח הפוטנציאלי, כמו שם, מספר טלפון ולעיתים כתובת דואר אלקטרוני. כדי להגדיל את כמות הלקוחות בעסק תצטרכו להשיג לידים חמים או "לחמם" לידים קרים:

עקרונות העבודה עם לידים

כדי לסגור עסקה עם לידים חמים, או "לחמם" לידים קרים, יש להקפיד על הכללים הבאים:

דרכים להשגת לידים בדיגיטל

יש מספר דרכים לקבלת לידים לעסק:

  1. קידום אורגני – לידים המגיעים מקידום אורגני הם לרוב לידים חמים שלא מכירים את בית העסק, אך מצאו אותו בגוגל והביעו התעניינות במוצר או בשירות. בקידום אורגני חשוב לשים לב לבחירת המילים, ולשלב ביטויים עם כוונת רכישה גבוהה עם ביטויים כלליים שיביאו תנועה לאתר, וכן עם ביטויים ספציפיים בעלי מעט חיפושים, אך עם כוונת רכישה גבוהה.
  2. פרסום בגוגל – קידום ממומן בגוגל מאפשר לקנות מילות מפתח ולהציג לגולש מודעה שמפנה לאתר או לדף נחיתה, שם הוא יכול להשאיר פרטים. היתרונות בפרסום בגוגל הינם כוונת קנייה גבוהה מצד הגולשים, אחוזי סגירת עסקה גבוהים והבאת זרם קבוע של חיפושים שמניב לידים חמים.
  3. פרסום בפייסבוק – כולל אפיון קהל היעד וחשיפתו אל מודעות רלוונטיות. לרוב לקהל אין כוונת קנייה, ולכן צריך לתפוס את תשומת ליבו ולשכנע אותו לרכוש את המוצר או השירות. יתרונות שיטת קידום זו הינן שלרוב הלקוח לא יחפש מידע אצל המתחרים, וכן היא אינה תלויה בכמות חיפושים, מה שמאפשר ליצור כמות גבוהה של  לידים ולהגיע לקהלים חדשים.

לסיכום

לידים מאפשרים לבית העסק לסגור עסקאות עם לקוחות פוטנציאליים. ישנם לידים חמים, לקוחות בעלי כוונת קנייה מיידית, ולידים קרים, לקוחות שאינם מעוניינים במוצר או בשירות וצריך "לחמם" אותם. אפשר להשיג לידים דרך קידום אורגני, פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק. כשעובדים מול לידים חשוב לטפל בהם במהירות ובאופן מוקפד, כדי להעלות את אחוזי הסיכוי של סגירת עסקה.