תנוחות היוגה הנפוצות ביותר

תנוחות היוגה הנפוצות ביותר

כיום לאן שלא נפנה נמצא אנשים שעושים יוגה, ולא רק אנשים, אלא גם ילדים קטנים, וזאת כי ממזמן ברור שאין מדובר בעוד שיטה ששמורה לתימהוניים, אלא כיום יוגה היא נחלת הכלל, ואף בארה"ב הכלבים מיישרים קו ונעזרים ביוגה לכלבים (Doga אם תהיתם) מכאן שאם גם אתם עומדים להצטרף למסיבה, אתם מוזמנים לערוך היכרות ראשונית עם התנוחות היותר נפוצות:

  • תנוחת ההר – תנוחת ההר הינה תנוחה בסיסית שמיועדת לחמם את הגוף לקראת המשך האימון. מה עושים? עומדים עם גב ישר ורגליים ישרות, כאשר העקבים מעט מפושקים ואילו הבהונות כמעט שנוגעות אחת בשנייה. את הידיים מייצבים בצדי הגוף, את כפות הידיים מצמידים ותוך כדי נשימה עמוקה מותחים את עמוד השדרה ומיישרים את הידיים מעל הראש. מי שמחפש אתגר, ירים במעט את העקבים. בתנוחה זו נשארים כ25 שניות ובתומן מחזירים את הידיים לקדמת הגוף.

 

  • ברכת השמש – מדובר ברצף של תנועות. מתחילים ממצב של עמידה עם רגליים צמודות ואט אט מרימים שתי ידיים לצדדים ומצמידים אותן מול החזה. לאחר מכן מרימים את הידיים מעבר לראש ונמתחים לאחור. ממצב זה עוברים למצב שבו מתכופפים קדימה, כאשר המצח מנסה לגעת בברכיים. עתה רגל ימן נמתחת לאחור, ברך שמאל מתכופפת במעט ואילו כפות הידיים נושקות לרצפה. רגל שמאל מצטרפת לאחור אל רגל ימין ועתה כל פלג הגוף הקדמי רוכן לעבר הרצפה. ממצב זה מותחים את פלג הגוף העליון קדימה ואת הגב מכופפים לאחור. מכאן הישבן עולה מעלה ואת רגל ימין מביאים בין הידיים, בכדי למתוח את רגל שמאל. עתה רגל שמאל מגיעה קדימה ודרך המותן מותחים את הגב לאחור.

 

  • כיפוף קדמי בעמידה – עומדים ישר כשהידיים לצדי הגוף וכפות הרגליים נושקות אחת לשנייה. ממצב זה מרימים את הידיים מעל הראש ואת פלג הגוף העליון מכופפים ומוודאים שהוא מקביל לרצפה. עתה מתכופפים עד שהראש מגיע קרוב ככול הניתן לברכיים ומנסים לגעת ברצפה מבלי לכופף את הברכיים. בשלב הבא מכניסים את הבטן ובמשך כדקה נשארים בתנוחה.

 

  • תנועת רוח – תנועה זו נועדה להרגיע, לשפר את יעילות מערכת העיכול ולשחרר חסימות במעי. שוכבים על הרצפה עם רגליים ישרות וידיים מתוחות לצדי הגוף ומכופפים את הברכיים. בזמן שהעקבים נוגעים אחד בשני מקרבים את הברכיים לעבר החזה, מחבקים אותן ואת הראש מרימים במעט.

 

  • תנוחת הגמל – תנוחה זו נועדה לשחרר את שרירי הבטן. במצב זה הישבן נשען על כפות הרגליים בזמן שהברכיים מכופפות. מרימים את הגוף ונתמכים בברכיים, מקשיתים את הגב ובעזרת הידיים מנסים לתפוס את העקבים.

 

  • תנוחת חתול – תנוחה זו מסייעת לשחרר את הגוף בתום התרגול. יושבים על כפות הרגליים כאשר הברכיים מכופפות, ואת פלג הגוף העליון מעבירים קדימה, כך שנשענים על כפות הידיים והברכיים. הברכיים מונחות בתנוחת פישוק קלה שמסייעת לפזר את משקל הגוף, ומנקודה זו דוחפים את הגב כלפי מטה – עד כמה שניתן.

שואפים ונושמים

לצד התנוחות שציינו קיימות תנוחות נוספות, קרי כיפוף לפנים בישיבה, תנוחת סירה, תנוחת קוברה, תנוחת חתול פרה וכדומה. חשוב לציין שכל תנוחה דורשת יישור קו עם ההוראות שנוגעות לנשימה, מצריכה דיוק מרבי ועובדת על קבוצת שרירים אחרת.

קראו גם את הכתבה שלנו על יוגה שיבננדה

סגירת תפריט