5  שייקים בריאים אחרי אימון

5  שייקים בריאים אחרי אימון

סיימתם אימון? זה בדיוק הזמן להכין לעצמכם שייק מפנק ובריאותי במיוחד. במדריך זה נציג בפניכם 5 שייקים בריאים ומזינים אותם תוכלו להכין בקלות ובמהירות, ובכך לספק לגוף את האנרגיה לו הוא זקוק.

שייקים בריאים אחרי אימון: 5 המלצות חמות

אין כמעט מכון כושר בישראל אשר איננו מספק למתאמנים עמדת שייקים טרייה. למעשה, מדובר בחלק בלתי נפרד מהתזונה של כל מתאמן, וזאת בשל הרכיבים המצויים בפירות ובירקות המרכיבים את השייק. יתרה מכך, ניתן להשתמש בתוספים כמו תוספי ספירולינה מומלצים או צ'יה, וזאת בכדי להכניס לשייק ויטמינים, מינרלים וברזל אשר הם חיונים לתפקוד של הגוף וכן לאנרגיה של אחרי האימון. אם בדיוק סיימתם אימון ואתם מתלבטים באיזה שייק לבחור או להכין, הגעתם למקום הנכון. להלן ההמלצות שלנו:

שייק פירות יער

מצרכים: כף זרעי פשתן,  חופן פירות יער, שני תותים, כף ספירולינה. את השייק ניתן להכין על בסיס חלב שקדים או מים, אולם מומלץ לבחור במים, לצורך מיצוי החומרים הפעילים של הפירות. בפירות יער יש ריכוז גבוה של חומציות אשר מסייעת לרמות החמצן בדם, ולכן מדובר בשייק בריאותי ומזין במיוחד.

שייק ירוק

מצרכים: חופן תפוחים, עלי תרד, עלי מנגולד, מלפפון 1 ו 2 גבעולים של סלרי. ירקות ירוקים הם בעלי סיבים תזונתיים גבוהים מאוד, ולעלי התרד והמנגולד מצויים רמות גבוהות של ברזל. מומלץ להכין את השייק עם קרח גרוס, ולתוספת הטעם ניתן להוסיף נענע כמו גם לימון.

5  שייקים בריאים- אחרי אימון

שייק בננה תמר

אם אתם מחפשים שייק טעים ומזין כמו גם פופולרי במיוחד, קחו חצי בננה קפואה, שני תמרים, שלושה פקאנים וכף שטוחה של זרעי צ'יה.

הצ'יה נחשב למזון על והוא מעניק לגוף אנרגיה וסיבים תזונתיים, ולכן הוא נחשב לאחד התוספים הטובים ביותר בעבור שייקים. מומלץ לשדרג את המתכון באמצעות חלב קוקוס או חלב שקדים, אולם ניתן להחליף את הבסיס גם במים.

שייק אסאי

אסאי הוא בעל ערכים תזונתיים גבוהים והוא מגיע היישר מברזיל. את האסאי ניתן לרכוש דרך חנויות טבע מתמחות, והוא מגיע באופן קפוא. המצרכים שלכם: אסאי קפוא, ליצ'י, כף ספירולינה, בננה ואבקת מאקה. מחקרים מצאו כי אסאי משפר את תפקוד הלב ולכן הוא נחשב לתוסף אהוב במיוחד בעבור שייקים, לאור טעמו המתקתק.

שייק סלק

סלק מכיל חומר בשם בטאין אשר מסייע באופן משמעותי לתפקוד הכבד. באמצעות שייק סלק תוכלו לנקות את הכבד ואת מערכות העיכול, כמו גם לספק  לגוף מגנזיום וברזל. מצרכים: חצי סלק, פירות יער, חופן נענע וגזר. בכך תוכלו לטהר את הגוף ולהרגיש רעננים רגע לאחר אימון.

סגירת תפריט